Chokolade og vin giver klare tanker - God Jul!
Ingen grund til at holde igen hen over Jul:
All that chocolate might actually help finish the bumper Christmas crossword over the seasonal period. According to Oxford researchers working with colleagues in Norway, chocolate, wine and tea enhance cognitive performance.
Og dog:
However, say the researchers, those overdoing it at Christmas should note that while moderate alcohol consumption is associated with better cognitive function and reduced risk of Alzheimer’s disease and dementia, heavy alcohol intake could be one of many causes of dementia – as well as a host of other health problems.
- Lennart Kiil's blog
- log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Om bloggen
- Beskrivelse
Forskningspolitik og -prioritering. Evolutionær psykologi og kønsforskning. Klima. Politisering af forskning og følgerne deraf.
Om Lennart Kiil
- Kort bio
Jeg er videnskabsjournalist. Jeg skriver om sundhed, videnskab, forskning og teknologi.